home sweet home

Jag måste säga att det är väldigt skönt att vara hemma. Har spenderat tre jättehärliga veckor i Stockholm, Göteborg och Jokkmokk men jag har saknat att bara vara hemma också.
På tåget hem insåg jag två saker:
1. Imorgon är den enda dagen på hela jullovet som jag faktiskt är hemma.
2. Jag har knappt haft kontakt med mina kompisar här hemma alls under lovet.
Det sistnämnda gör mig lite rädd, för jag har knappt tänkt på det alls. Usch. Jag känner mig som en usel vän, fast egentligen.. de har ju inte hört av sig heller, så ja.

Innan jag åkte hemmåt hängde jag och tjejerna i stan. Åkte in själv runt elva för att träffa Astrid, vi gick till espresso house och satt där och babblade tills klockan blev strax efter tolv och rockhouse öppnade. The girls were right. Caféet på rockhouse är underbart. Resten av tjejerna - Nina, Linnea och Emma - kom till Rockhouse och vi fikade ännu mer. Mysigt var det. Kommer sakna tjejorna (snor Ninis uttryck för att jag är så cool). Att sätta sig på ett tåg var nog det jag minst ville göra, men trots det gick hemresan ganska snabbt.
För en stund sen hade jag en videochat med Shanice, how I've missed that girl, vi brukade prata varje dag innan, men nu var det länge sen så det var jättekul. Och som jag önskar att jag kunde åka till Glasgow i februari. Lyzsi ska också komma dit då så det skulle liksom bli dubbel lycka om jag kunde åka. Men ah, there's no chance in hell att jag kommer få det. Ska försöka prata med mamma ändå, bara för att liksom. Nu sitter jag och jobbar på en försenad julklapp till Lyzsi och till en annan person också. Det blir fint :) 

Lite bilder från idag på rockhouse

Kommentarer
Postat av: Linnéa

sv: Den är lite mer mörkblå, de har gått ur en del färg :( Så ska nog färga om i denna färgen igen! :) Kram <3 :)

2012-01-09 @ 10:14:34
URL: http://ihaveaworldofchances.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0